Sıkça sorulan sorular

Anadolu Hayat Emeklilik geliştirici portalında bir geliştirici hesabına nasıl kaydolabilirim?

Geliştirici portalında sağ üst köşedeki Kaydol'a tıklayın. Portal, hesap oluşturma sürecinde size yardımcı olacak bir self servis aracıdır. Bir hesap açtıktan ve Anadolu Hayat Emeklilik API Portal ve Hizmet Sözleşmesini kabul ettikten sonra, uygulamaları geliştirmeye başlayabilirsiniz.
 

Bu kimin için?

Şu anda bunu yeni geliştiriciler veya mevcut iş ortakları için yeni bir girişimle yayınlıyoruz. Anadolu Hayat Emeklilik ile entegrasyona sahip değilseniz, bu API'ları başlamak için kullanın.
 

API'larınızı kullanmak için Geliştirici Hesabı oluşturmam gerekiyor mu?

Yeni bir Geliştirici hesabına kaydolabilir ve Geliştirici Konsolunuzda bir API anahtarı oluşturabilirsiniz. Daha fazla bilgi için Belgeler sayfamıza bakın. Bir uygulamayı ekleme veya güncelleme yapmakla ilgilenen bir Kurumsal Geliştirici iseniz, lütfen bir API anahtarı oluşturmadan önce Hesap Yöneticinize başvurun. Geliştirici Konsolunuza erişemiyorsanız, Hesap Yöneticinize başvurun.


Hesabımla ilgili sorularım olursa Portal Destek ile nasıl bağlantı kurabilirim? 

Hesabınızla ilgili herhangi bir sorunuz varsa, lütfen bizimle iletişime geçin.
 

API nedir?

API, "Uygulama Programlama Arabirimi" nin kısaltmasıdır. Bir API, bir üçüncü taraf uygulamasının tanımlanmış bir arabirim aracılığıyla ortak bir grup servisi kullanmasına izin verir.
 

API anahtarlarını nasıl edinebilirim?

Geliştirici portalında bir hesap oluşturup bir veya daha fazla uygulama oluşturmanız yeterlidir. Her uygulama kendi API anahtarını alacaktır. Uygulamanız yayınlanmaya hazır olduğunda, Geliştirici Konsolunuz aracılığıyla bir hesap planı yükseltme isteğinde bulunabilirsiniz.
 

OAuth nedir?

OAuth bir kimlik doğrulama protokolüdür. Daha fazla bilgi için lütfen oauth.net  adresini ziyaret edin. 
 

REST API nedir?

REST (Temsili Durum Transferi) basit state tutmayan bir mimaridir, yani her işlem tamamen servise gönderilen ve alınan servisten tanımlanır. Bir web hizmeti bu mimariyi kullandığında, bir REST API olarak bilinir - lütfen http://www.restapitutorial.com/lessons/whatisrest.html adresini ziyaret edin.
 

Geri gönderilen servis hatalarını nasıl çözerim?

API spesifikasyonları içerisinde çeşitli hata yanıtlarının ayrıntılarını göreceksiniz. Bir servis yanıtdaki Hata açıklaması alanı, kullanıcıya yönelik bir mesajın ayrıntılarını belirtmek içindir. Hata kodu bilgilerine bakın, hata kodunun ne anlama geldiğini ve bu hata kodunun nasıl işleneceğini ayrıntılarıyla anlatan bilgiler bulacaksınız.

 

Hesap Planı nedir?

Bir Hesap Planı, bir veya daha fazla API topluluğudur. Her geliştirici kuruluşunun bir Hesap Planı vardır. Bir geliştirici yeni bir kuruluş hesabı kaydettiğinde, kuruluş otomatik olarak 'Standart Hesap Planı'na atanır. 'Standart Hesap Planı'nı kullanarak yalnızca' Test 'API'larını kullanabilirsiniz. 'Üretim' API'lerini tüketmek için hesap planınızı 'Üretim Hesabı Planı'na yükseltmelisiniz.
 

 

 
Bir API Planı nedir?

Bir API Planı, API'nın nasıl kullanılacağına dair önceden tanımlanmış bir dizi kuraldan oluşur. Şu anda, 'Sandbox' ve 'Production' API planlarını sağlıyoruz. 'Test' API'ları yalnızca 'Sandbox API Planı' ile kullanılabilir ve bazı teklifler sınırlıdır, bu da kısıtlı erişime sahip olmanız anlamına gelir. Öte yandan, 'Üretim API Planı' aracılığıyla sunulan 'Üretim' API'leri daha yüksek tekliflerle tüketilebilir ve canlı verileri işler. 'Bir API Planı nedir?' Başlığı altında belirtildiği gibi, 'Üretim' API'lerini tüketmek için hesap planınızı 'Üretim Hesabı Planı'na yükseltmeniz gerekir.


Arama API'larının sayısı için bir sınır var mı?

Evet, deneme(sandbox) API'leri şu an API Planının içeriğine göre sınırlı sayıda çağrı ile sınırlandırılmıştır.